Scurt Istoric al Cănilor de Cafea

Scurt Istoric al Cănilor de Cafea

 

Pe cât de multe tipuri de căni de cafea există în lume, pe atât de mare este confuzia privind istoria lor; asta pentru că multe companii pretind că au inventat un tip sau altul de cană și/sau capac, când de fapt acele lucruri fuseseră inventate cu ceva ani înainte. Noi tipuri de cești/căni/pahare de cafea sunt testate în continuare.

 

Dar cine a inventat cana de cafea?

Este foarte greu de spus pentru că istoria ei a început cu foarte mult timp în urmă. Primele căni de cafea erau realizate din lemn, însă ele nu erau prea rezistente. Ceștile din ceramică au fost realizate la început manual, prin modelare, însă ele aveau pereți foarte groși și era greu să bei din ele. Apoi, pereții ceștilor au fost făcuți mai subțiri, pe măsură ce a fost introdusă tehnica prelucrării metalelor. S-a trecut la realizarea de cești și căni din metal, în special din bronz, argint, aur și plum; erau însă greu de folosit cu băuturi fierbinți. Inventarea porțelanului, prin anul 600 d.Hr., a dus la realizarea de cești din porțelan, cu pereți subțiri și potrivite atât pentru băuturi reci, cât și pentru băuturi calde.

 

Cine a inventat cănile de cafea de unică folosință?

De la sfârșitul Războiului Civil (din America: 12 apr. 1861 – 9 mai 1865), băutul apei (simple) a devenit un lucru foarte popular și „la modă”, fiind promovat prin diferite mișcări sociale, cum ar fi „Temperance Movement”, care promovau băutul apei în locul alcoolului și care încercau să scoată în evidență pericolele aduse de alcool. Activiștii au construit fântâni în orașe și mergeau din oraș în oraș, oferind apă ca o alternativă sănătoasă la alcool. Astfel, fie că beau apă din fântână, dintr-un butoi sau din altă sursă, oamenii foloseau de obicei o singură cană de metal, lemn sau ceramică, pe care o dădeau de la unul la altul, ceea ce ducea la răspândirea microbilor.

Pe măsură ce oamenii au început să învețe mai multe despre boli și cum se răspândesc, au devenit din ce în ce mai conștienți de pericolele la care se expun când beau toți din aceeași cană. Unul dintre acești oameni era Luellen, care în 1907 a inventat un fel de pahar din hârtie care putea fi aruncat după folosire. Când S.U.A. a intrat în Primul Război Mondial, folosirea paharelor de unică folosință făcea parte deja din cultura americană.

Bineînțeles că din 1907 până acum, paharele de cafea de unică folosință au evoluat încontinuu și încă sunt testate modele noi. Primul capac pentru paharele de cafea de unică folosință a fost inventat în 1967 de către Alan Frank, înțelegând faptul că americanii beau cafeaua pe drum, în timp ce merg și ar avea nevoie de un asemenea capac. Paharele folosite astăzi își au „rădăcinile” în anii ’80, când a avut loc un fel de renaștere a paharelor de cafea de unică folosință, în special odată cu extinderea unor rețele de cafenele, precum Starbucks.

 

Cum vor arăta paharele/ceștile/cănile de cafea de mâine? Din ce materiale vor fi realizate?

Rămâne de văzut…

 

 

5 Motive Pentru Care Materialele Promoționale Sunt Esențiale Pentru Business-ul Tău

5 Motive Pentru Care Materialele Promoționale Sunt Esențiale Pentru Business-ul Tău

De ce are nevoie un business de materiale promoționale? Azi ne-am propus să vă enumerăm cinci dintre cele mai importante motive pentru care materialele promoționale sunt esențiale pentru un business.

 

Studii realizate în Statele Unite ale Americii au arăta că:

  • 8 din 10 consumatori de produse/servicii dețin între 1 și 10 materiale promoționale;
  • dintre cei care dețin materiale promoționale, 6 din 10 le țin pentru o perioadă de până la 2 ani;
  • 85% dintre consumatori cumpără produse/servicii de la o companie, dacă au primit de la acea companie cel puțin un obiect promoțional;
  • 31% dintre consumatori dețin cel puțin 1 geantă/sacoșă promoțională (în S.U.A.);
  • 83% spun că le place să primească materiale promoționale;
  • 89% dintre consumatori pot recunoaște un brand chiar și la 2 ani după ce au primit materialul promoțional (prin comparație – doar 53% recunosc un brand pentru că l-au văzut în ziar sau într-o revistă);
  • 63% dintre consumatori dau produsele promoționale mai departe, altcuiva, atunci când nu mai au nevoie de ele;
  • 58% păstrează produsele promoționale între 1 și 4 ani.

 

De ce sunt materialele promoționale esențiale pentru un business?

1.  Raportul preț – rezultate

Campaniile de marketing făcute la scară mare sunt foarte scumpe – televiziune, presa scrisă, radio, billboards, ș.a.m.d. Avantajul materialelor promoționale este că sunt accesibile ca și prețuri și au un impact foarte mare.

 

2. Recunoașterea imediată a brand-ului

Recunoașterea brand-ului se referă la ideea că consumatorul îți recunoaște imediat business-ul și știe (în mare) ce produse/servicii oferă. Când vezi logo-ul Mc Donalds, te gândești imediat la mâncare, burgeri, cartofi prăjiți. Nu le știi poate toate produsele, dar știi în mare ce poți găsi la un astfel de restaurant. Dacă oferi clienților materiale promoționale, ei vor ține minte brand-ul tău și își vor aminti de el mai ușor. Materialele promoționale vor rămâne la ei multă vreme, și le vor reaminti de business-ul tău, crescând șansa ca atunci când vor avea nevoie de un anumit produs/serviciu pe care îl oferă business-ul tău, să apeleze la tine și nu la alții.

 

3. Expunere foarte mare

Un tricou cool cu brand-ul tău inscripționat pe el, poate fi purtat ani de zile pe stradă, crescând astfel expunerea. Vezi ce succes au avut tricourile „Levi’s”…  La fel poate ajuta și o cană din care cineva bea în fiecare zi.

 

4. Materialele promoționale pot funcționa precum cărțile de vizită

Atunci când oferi materiale promoționale care au legătură cu activitatea ta, inviți practic potențialii clienți în „lumea ta”, să facă cunoștință cu business-ul tău. De altfel, materialele promoționale au practic și ele, la rândul lor, datele de contact înscripționate – pentru că în ziua de azi e de ajuns să vezi cum se numește o companie (în logo) și să o cauți pe Google. Ai putea chiar să înscripționezi un cod QR.

 

5. Loializare

Materialele promoționale pot ajuta și la loializarea clienților. Este important, însă, ca ele să fie de calitate bună, pentru că clienții vor asocia calitatea materialelor promoționale cu calitatea business-ului tău.

 

Dincolo de materialele promoționale în sine, bineînțeles că sunt foarte importante și logo-ul companiei, cărțile de vizită, site-ul companiei, paginile de social media și grafica folosită pentru imprimare.

Folosite corespunzător, materialele promoționale nu pot da greș.

 

Copy of Business Card Site

7 sfaturi pentru o campanie de marketing reușită (cu materiale promoționale)

7 sfaturi pentru o campanie de marketing reușită (cu materiale promoționale)

 

Materialele promoționale au fost folosite de sute de ani și au avantajul că pot deveni parte din rutina zilnică a cuiva pentru o perioadă lungă de timp, astfel fiind un tool important pentru creșterea unui brand.

Azi venim cu 7 sfaturi care să vă ajute să creați o campanie de marketing eficientă, știind în același timp cum să alegeți materialele promoționale.

 

1. Cunoaște-ți obiectivul

Înainte să începi campania de marketing folosind materiale promoționale, trebuie să știi clar care este obiectivul campaniei. Fiecare companie poate avea obiective diferite, în funcție de profilul companiei. De exemplu, compania ta ar putea să aibă nevoie de mai mulți participanți la evenimentele pe care le organizează, ar putea avea ca obiectiv creșterea vânzărilor sau pur și simplu ar putea să își arate recunoștința față de clienți (pentru că lucrează cu compania și sunt loiali).

Materialele promoționale pot fi folosite și pentru „awareness” – pentru ca potențialii clienți să știe de existența companiei – sau pentru a motiva partenerii/clienții să facă ceva anume.

 

2. Alege produse relevante pentru business-ul tău

Dacă materialele promoționale sunt relevante pentru business-ul tău, oamenilor le va fi mai ușor să îți recunoască brand-ul. De exemplu, dacă promovezi un salon de cosmetică, să oferi genți personalizate, pentru cosmetice, poate avea un efect mult mai bun decât dacă oferi pixuri personalizate. Pe aceeași idee, o companie care se ocupă cu producerea berii, poate oferi desfăcătoare de bere cu logo-ul companiei înscripționat pe ele.

 

3. Alege produse de calitate

Oamenii apreciază în mod sigur produsele de calitate mare. Campania ta de marketing cu materiale promoționale nu trebuie să fie neapărat una foarte scumpă, însă e bine să fii atent/ă la calitatea produselor, pentru că ele trebuie să te ajute să creezi încredere în brandul tău. Materialele promoționale de slabă calitate pot face mai mult rău imaginii brand-ului tău decât bine. Oamenii pot fi supărați și chiar dezamăgiți dacă le oferi produse de calitate slabă.

 

4.  Fă un plan de distribuție (a materialelor promoționale)

Distribuie materialele promoționale într-un mod planificat. De exemplu, poți anunța printr-un email faptul că cei care participă la un eveniment (ce urmează să aibă loc) vor primi materiale promoționale gratuit. Acest lucru poate motiva mai mulți oameni să participe la acel eveniment. Aceasta poate fi o strategie de distribuție mai bună, decât pur și simplu să dai direct materialele promoționale la eveniment, fără să anunți înainte.

 

5. Creează campania cu materiale promoționale pornind de la o temă

Materialele promoționale vor avea înscripționat logo-ul companiei tale, însă acest lucru nu este de ajuns. Pentru ca o campanie să fie memorabilă pentru potențialii clienți, te ajută foarte mult să pleci de la o temă. Mesajul ar trebui gândit în așa fel încât să te ajute să îți consolidezi poziția pe piață. O temă „catchy” și construită strategic, te poate ajuta să rămâi în mintea oamenilor multă vreme.

 

Ca exemplu, o bancă a observat că companiile mici întâmpinau dificultăți în a face rost de credite de la bănci și a decis să atragă aceste companii, ca și clienți. Astfel, a distribuit produse promoționale ce aveau ca temă peștii, cu mesajul:

„Te-ai săturat să fii tratat precum un pește mic?”

 

6. Personalizează produsele

Strategia ta de marketing cu produse promoționale trebuie să ia în considerare și modalități prin care să creezi relații atât cu potențialii clienți, cât și cu clienții existenți. Oamenii vor ține minte cadourile primite de la tine pentru o perioadă foarte mare de timp, dacă vin cu un mesaj personalizat. De exemplu, un punct de plecare poate fi înscripționarea numelui acelei persoane pe materialul promoțional. La fel de bun poate fi un mesaj personalizat care să atingă un subiect important pentru cel care îl primește- cum ar fi un mesaj de încurajare cu privire la activitatea sa.

 

7. Regifting – folosește-l în avantajul tău

„Regifting” înseamnă să dai mai departe un cadou primit. În general nu ne place să primim cadouri „folosite”, însă ca tool de marketing, regifting-ul poate genera rezultate bune. Poți de exemplu să dai 2 produse de același fel, cu „instrucțiuni” ca unul să fie dat mai departe. De exemplu cu mesajul „împarte bucuria”. Asta poate însemna să ajungi la încă un potențial client. Impact dublu cu cadouri date unei singure persoane.

 

Tu cum folosești materialele promoționale?

 

P.S. – nu uita că poți găsi toate materialele promoționale de care ai nevoie pe www.updateadv.ro.

 

 

Copy of Business Card Site.jpg